Skip to content

Endelig!

December 9, 2013

cropped-vigisnow.jpg

Endelig har kong Vinter strødd sitt første melisdryss over moder Jords mer eller mindre vellykka brownie. Og mens bjørn og pinnsvin sover søtt, kommer denne bloggen omsider ut av dvalen!

Jeg sover nemlig ikke, selv om det kanskje kan virke sånn for den jevne bloggleser. Jeg har ingen planer om å tåle særlig vel den urett som hver dag presses på oss i diverse papirpublikasjoner eller lyser mot oss i myriader av pixler fra nettutgavene. Jeg er bare litt seint ute. Dere, mine kjære lesere, må derimot kjenne deres besøkelsestid.

Nok en gang trenger jeg nemlig deres hjelp til å sørge for at årets latterligste, mest begredelige, uintelligente og/eller absurde overskrifter ikke dekkes av glemselens slør eller forsvinner med snøen som falt i år.

Nominer dine favorittkandidater til Årets teiteste overskrift nå! Eller i hvert fall innen 30. desember.

teitest

Årets us(m)akeligheter, overdrivelser, dårlige ordspill og andre produkter fra landets mer eller mindre nedsnødde redaksjoner kan sendes til thesungame(a)yahoo.com eller – med fordel – nomineres i kommentarfeltet til dette innlegget.

Selv om mange av dere har vært gjennom denne prosessen et par ganger, skader det antakelig ikke å repetere reglene for årets teiteste kåring:

Regler for Årets teiteste overskrift 2012:

  • For at ei overskrift skal kunne nomineres, må den ha stått i ei riksdekkende norsk avis eller på ei tilsvarende nyhetsnettside. Lokale og regionale medier, blogger, parti- og propagandaorganer samt reine bransje- og nisjemedier kan ikke delta.
  • Brukergenerert innhold som kommentarer, leser- og blogginnlegg og såkalte borgersaker kan ikke nomineres.
  • For at jeg skal kunne verifisere at overskrifta faktisk har vært brukt, må alle som nominerer huske å skrive når og hvor den nominerte overskrifta blei publisert. Er overskrifta henta fra et nettmedium, må du også oppgi URLen til den aktuelle artikkelen.
  • Dersom det oppstår tvil om reglene eller tolkning og anvendelse av disse, vil undertegnede opptre som despotisk og ubestikkelig dommer.

Frist for nominasjoner er mandag 30. desember.

En jury bestående av meg sjøl vil plukke ut flere enn fem og færre enn ti overskrifter blant de aller teiteste innsendte kandidatene samt mine egne favoritter. Disse vil bli offentliggjort fredag 3. januar 2014, og så er det opp til mine skarpsindige lesere å kåre en vinner.

Måtte den teiteste vinne!

Leave a Reply

