Skip to content

Gir bort gratis e-bok

September 10, 2009

jlhorstNETT”Jeg liker å dele historiene mine med andre. Slik er vi mennesker skapt. Vi har alltid delt, helt fra tidenes morgen. Både mat, sorg, glede – og historier,” skriver krimforfatter Jørn Lier Horst i en kommentar i Østlandsposten (ØP).

Nå vil han selv dele boken Når havet stilner med leserne. Gratis.

”Lovlig deling av et åndsverk er et berikende gode. Ulovlig deling er å stjele,” skriver Lier Horst i sin kommentar i ØP.

Ved å gi bort Når havet stilner i e-bokformat helt gratis, ønsker han å fokusere på opphavsretten.

– Jeg prøver å komme med et positivt innspill til debatten ved å si at her er noe jeg ønsker å dele, sier Lier Horst til Aftenposten.

Jørn Lier Horst har altså valgt å dele en av bøkene sine med alle som måtte være interessert, uten å skulle ha betalt for det. Samtidig ønsker han å si klart fra at det ikke er greit å forsyne seg av andre personers åndsverk, selv om det ligger tilgjengelig på nettet.

– Det andre jeg skriver, er en del av det jeg skal leve av. Det er jeg som bestemmer, og det vil jeg få frem, sier forfatteren til Aftenposten.

Når havet stilner kan lastes ned fra www.jlhorst.com, både i PDF- og e-pub-format.

Foto: Christian Elgvin

No comments yet

Leave a Reply

